maandag 23 februari 2015

Bezoek aan innovatieve school geregeld!

Yes, het is gelukt!

Ik heb een bezoek aan basisschool de Kwartiermaker in Den Bosch kunnen regelen. Monique Leurs is werkzaam op deze school, zij heeft vorig jaar ook de MLI gevolgd. We hebben toen veel gesproken over de vernieuwde werkwijze van de school en daarom heb ik contact met haar opgenomen.

Wij zijn met maximaal negen personen op maandag 9 maart welkom voor een bezoek aan de school. Het programma begint om 13.00 uur. Wat het programma precies gaat inhouden, wordt later bepaald (i.i.g. een rondleiding en er is ruimte voor het stellen van vragen).

Wat mij nieuwsgierig maakt naar de school zijn de volgende punten:
- Het werken met units
- Het werken met kernconcepten: kinderen gaan in een aantrekkelijke en uitdagende omgeving zelf op zoek naar kennis.
- Het werken met kindplannen en leerdoelen.
- Gepersonaliseerd leren.
- Leerkracht heeft drie rollen: friendly mediator, begeleider en instructeur. 
-         
Ook nieuwsgierig geworden? Neem even een kijkje op de website: 
http://www.kc-dekwartiermaker.nl/


1 opmerking:

  1. Het programma is inmiddels bekend! Ik heb 'mijn medebezoekers' het programma gemaild. Dus kijk even op je mail, ook voor de tijd die we afgesproken hebben.

    BeantwoordenVerwijderen